Vermogensbeheerders gebruiken FinTechPeople BV voor de registratie van de producten en de financiële gegevens (facturering en betalingen).
Beleggingsmaatschappijen gebruiken de diensten FinTechPeople veelal in combinatie met interne controles.
Er werken talloze fondsbeheerders met een duidelijk omschreven doel en een specifiek maatschappelijk nut met het FinTechPeople-systeem.
Verschillende banken maken graag gebruik van de ondersteuning van FinTechPeople om hun deelnemers en de transacties te registreren.
Crowdfunding past prima bij de activiteiten van FinTechPeople. Het is nieuw, veel gevraagd en vraagt een grote technische kennis om de gevraagde functionaliteit te kunnen bieden.
Pensioenfondsen hebben meestal zelf een centrale applicatie voor hun administratie. Toch kiezen een aantal pensioenfondsen ervoor om FinTechPeople BV in te zetten vanwege de geboden mogelijkheden.
Pensioenverzekeringen zijn gebaat bij een effectief inningen- en factuurproces. Via de software van FinTechPeople wordt een groot deel van deze doelgroep hierin ondersteunt.
Nieuwe deelnemers die call-centra werven worden met hulp van FinTechPeople geregistreerd in de bronsystemen.
FinTechPeople verzorgt ook de administratie van levensverzekeringsmaatschappijen om de maandelijkse polis-premies te innen en/of te factureren.